Tuesday, July 17, 2012

JB Burger Bakar

Tertarik dengan burger bakar yang aku tengok dari "Best In The World" di 8tv, aku pun cubala  google kalau-kalau ada scene burge bakar di johor bahru ni. yela takkan aku nak gi wangsa maju kot semata-mata nak merasa. nasib aku baik, aku jumpa satu. kedai ni terletak kat Jalan Impian Emas 3, Taman Impian Emas, tak jauh dari Mutiara Rini - dalam 10km je perjalanan. So tadi aku, jemi dan mina pergi carik kedai tu. tak susah mana, tenyeh papago mesti jumpa punya.


ada tujuh jenis hidangan kesemuanya. pilih mana satu yang korang suka. yang ni namanya smoke BBQ. harga dalam RM6.50.



aku pilih dengan sos teriyaki, sebab sos ni manis-manis. sesuai untuk selera jemi. harga pun RM6.50. yang tak bestnya, jemi makan semua roti dengan sos. tinggalkan aku dagingnya je. cis!



sebab kitorang sampai dalam kol 6 ptg. so tak banyak lagi order masa tu. takla jenuh nak menunggu ye dak? rata-rata orang datang kat kedai ni nak makan beger bakar je. pastu diorang amik gambar hantar kat fesbuk. haha!



grill yang digunakan untuk bakar daging yang dibuat sendiri. silap hari bulan boleh nampak api menyala kat atas daging. betul aku tak tipu.

verdict: sebab aku cuma dapat makan daging je, so takleh nak bagi bintang kaw-kaw. tapi yang penting rasa beger bakar ngan beger tepi jalan tu mmg berbeza. sebab ada rasa arang sikit.hehehe..agak-agak kalau nak merasa bolehla datang ke jalan impian emas 3, taman impian emas. kedai corner lot. memang senangla nak jumpa.

8 comments

MommyRizmi said...

ambooihhhhh..i balik jb nnti sila blanja yer..

Hida Kadiso said...

rase arang?? tak mo la.. baik la mkn bege biase tepi jalan.. huhuh..

afzan said...

eda: satay pun rasa arang jugak kan? hehe..

ayang: ok madam!

LadyD said...

wah, bunyik mcm best..akk pernah mkn bege kukus jerk..ko pernah?

irmaputri said...

wah die dh buat entry dulu...kita hari2 leh rasa...siap dpt order...belkg opis sajork.. cer try yg tanjung puteri..pakai chicken slices..mmg sedap :)

Akak Kembang said...

menyelerakan...

Najwa.H said...

haihh... la nihh berebut-rebut org nak buat beger bakor...

ch000tz said...

JB pun dah ada...kat sini berlambak² tapi aku tak suka

© aku, dia & lensa
Maira Gall