Sunday, March 25, 2012

Kincir Air Melaka


Kalau rasa nak tengok macam mana bentuk kincir air dan macam mana dia berfungsi, bolehla gi ke muara sungai melaka, ala tempat yang ada river cruise tu. kat situ terdapatnya replika kincir air yang diberi nama Kincir Air Kesultanan Melayu Melaka, di mana dikatakan dibina untuk melambangkan kehebatan Melaka dan teknologinya pada ketika itu.



dulu dah tengok gambar belakang kincir air bilamana naik river cruise. skang kita tengok bahagian depan pulak.



nampak kecik je aku tengok budak dua orang ni bila ambil gambar sebelah replika yang setinggi 13 meter. baru artis sorang ni tau yang badan dia tak se sasa mana.



masa ni aku suruh rizmi pose tunjuk kepak ala-ala bonzer kelab malam. last-last boleh pulak dia kepak garu kepala. adeh!



Dua orang ni memang model tetap tak bergaji aku masa kat melaka tempoh hari. kiranya memang tak rugila aku usung sana-sini. memang tak banyak cakap.



amboih acu menguap besar nampak. ngantuk ke naik river cruise tadi?

9 comments

Tuan Cimot said...

pergh, rizmi dah pndi posing tu..

Najwa.H said...

nampak rizmi dah besor ;)

afzan said...

najwa: ni taun lepas punya gambar ni

Hida Kadiso said...

haah la rizmi nampak besar.. =D

Akak Kembang said...

cantik :)

Anonymous said...

Ah, bila masa pulak keh menguap? Keh mengaum masa tu!

afzan said...

adek: mengaum? banyakla ko punya mengaum.

ch000tz said...

ngaga apa tu hahaha

afzan said...

nganga nak makan budok!

© aku, dia & lensa
Maira Gall