Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Buai laju-laju

Posted by afzan On Saturday, June 25, 2011 26 comments


"Buai laju-laju sampai cucur atap, belum tumbuh gigi dah pandai baca kitab", aku rasa sebab lagu ni la rata-rata ibubapa kat luar sana nun suka sangat anak mereka berbuai. yela, belum tumbuh gigi dah pandai baca kitab. sape yang tak nak ye dak? kitorang tidak terkecuali. biasala nak mengekalkan tradisi turun temurun orang kata. dulu-dulu kalau pegi umah jiran kat kampung-kampung, pastu nampak ada tali terikat kat alang rumah, mesti dah dapat tau mesti ada anak kecik.



kaki yang mulus terkeluar dari buai. ni kalau tak masukkan semula ni boleh terjungkalak ni. pandai juga aku bersurah banjar. belajar sikit-sikit dari orang rumah. takdela kalau pegi teluk intan nanti melopong tak faham apa. haha :p



haifa dah tak pakai sarung tangan. bukan apa, nak bagi dia belajar pegang barang-barang. kalau duduk dalam sarung tanggan, genggam penumbuk jela jawabnya



kadang-kadang seronok jugak bermain dengan kaki bayi ni. rasa lembut dan mulus je. nak main dengan kaki rizmi? keras dan kasar dah jadinya. silap hari bulan boleh makan kaki. haha.



yeay, saya dah bangun. bangun-bangun terus minum susu. boleh plak ambil gambar dengan mulut berlemi. lupa nak lap tadi agaknya. budak ni pantang dapat susu lambat sikit. boleh merajuk dibuatnya

26 comments:

TiKa LEh said...

kesian rizmi dipingggirkan..heheh..comelhaifa senyum..pndi tgk kamera tu..

Siti Arfah said...

Comeynye haifa . Mmg trsgtlah lembut jari2 baby . :)

afzan said...

tikaleh: mana ada dipinggirkan. hero kesayangan tu :)

arfah: thanks. tula sekali tgk macam iklan johnson & johnsons je

~najwa~ said...

macam nampak dah besar anak korang eh.
chubby!!


**aku macam konpius sikit, mommy rizmi org banjar teluk intan kah? kampung mana?
aku dgn suami org kg banjar, teluk intan. (tetiba nak gtau alamat kg le pulak,haha)

Nurul Jannah said...

eee..comelll..geram tgk aih ! :D

MommyRizmi said...

amboii daddy..tetiba ikam bersurah banjar plak..umaiiiyaii,anak ikam kuriakan2 hajak..kadak hakun beranai..ilan adiknya..sarik aku..

najwa: abah saya org banjar parit 4, teluk intan..mak lak org banjar parit 4, sg. besar..=)

~najwa~ said...

mommy rizmi:
entah2 kita ni kulaan jauh ke hape tak? kat sg besar tu memang ramai kulaan...huhu

eda_ej said...

jumpe kulaan suda.. teman tau 'sedulur' aje.. hehhehe..

angah sam said...

konfem org lepeh.haha.mulut beleming.palehhh...

Siti Arfah said...

Afzan = Welcome dan betol3 . :)

afzan said...

najwa: yup semalam try ukur ngan abng dia dah paras dada. cepat besar budak ni

mommyrizmi: dia dah start bersurah dah :). nganga jela macam ni

eda_ej: kulaan jugak ke?

afzan said...

angah sam: dah nak buat macam mana. aboh dia asal sane

jannah: thanks :)

adrenalina said...

tak puas tgk gmbar Haifa! hehehe...comey~~~~~!

iKhRam said...

comelnye haifa.. nak sayang haifa la lepas nie.. hahaha..

tak pe.. rizmi pun abg sayang jugak..

eda_ej said...

kami mr n mrs ejai sedulur.. bukan kulaan.. hehehhe.. tp pham la skit2.. dulu mase zaman skolah satu dorm ngan bebudak kulaan.. termasuk la kak ~najwa~.. hehehhe..

MommyRizmi said...

najwa: mmg pun..kt sg besar ramai banar kulaan..suka gi sg besar sbb blh shopping kain murah2..=)

yangyuyu said...

kulaan:)

aku org sg besar:)

nice photos and haifa sgt cute:)

ejai_ej said...

huhuhu... memasing bersurah banjar nih.. huhu.. kak umie pon sama gak. nak kener cari kak dila bangi nih.. backup yg sedulur. hahahha..

pusing2 blog, tengok kengkawan yg knal jugak kan.. hahah... hai eda_ej,nama dah dekat la.. nak bekenalan boleh.. hahhahah... larikkkkkk.....

buai lelaju bro? bebaik.. jgn laju sangat. hahahha.. penangan dari 50mm ke tu? huhuh

adek dah besar said...

RALAT: Belemin, bukan belemi. tak sedap lalu bunyi nya. tak mantap!

afzan said...

eda_ej: oo kiranya junior najwa la ni eh?boleh pulak bertemu dalam blog :)

umi: wah, ko pun kulaan jugak ke? makin ramai sedara mara. haha

ejai: 50mm? tak ah. aku guna 18-105 je. peh hebat jugak aku amik gambar, bokeh setaraf 50mm. haha :)

afzan said...

adek: aish keh malasla nak cakap pekat sangat!

ikhram: haha

Nurr Kasih said...

comelnya haifa :)

CikBulat said...

EEEEHHHH ! Rizmi dah ada adik @_@ baru tahu .

i am S!L4H.. said...

alala kiutnye die snyum. nk dukung. hehe
pkcik, terjungkalak tu ape?? ngee

afzan said...

silah: terjungkalak tu kira-kira jatuh la :)

Kasih Kita said...

comelnya.. rasa nak peluk bila tengok dia angkat tangan macam tu :)