Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lubuk ikan kap

Posted by afzan On Sunday, April 24, 2011 16 comments

Kalau dah pergi taman rama-rama tak lengkap rasanya sekiranya tidak melepak di lubuk ikan kap. takdela lubuk sangat sebenarnya. tapi kalau mancing, bagi 5 minit je dah seguni ikan boleh bawak balik. bukan kecik punya spesies, boleh sampai besar lengan jugakla saiznya. berpiknik kat tepi lubuk ni memang mengasyikkan, nak-nak kalau bawak budak sebaya rizmi. memang kecoh jadinya. sana dia kata fish, sini dia kata fish. pendek kata boleh penat jugakla mendengar celotehnya.



Haishh ikan ni tak reti duduk diam. orang ke kanan dia sibuk ke kanan, orang ke kiri dia ke kiri jugakla. kalau sekor dua yang mengikut takpe jugak, ni abis satu keluarga ikut. sorry kami tak bawak makanan hari tu. kalau tidak boleh jugak buat alas perut ye dak?




Ntah apa dua orang ini bercerita pun aku tak tau. tapi pastinya bukan cerita bawang merah dengan ikan kaloi! rizmi kalau bab-bab ikan ni, memang dia paling seronok. silap haribulan mau dia terjun dalam kolam erk lubuk tu. hahaha...!!




Tengok pada gayanya memang tembam-tembam ikan-ikan kap kat sini. makan apa gamaknya boleh membesar macam ni sekali. ada jugakla dua tiga ekor yang bunting kat situ. acer teka mana satu?


16 comments:

nurelinda said...

gemuk2 nyer ikan. nak gorang ahh

N A N a t O said...

heee..klu rumah awaok ada kolam...da lm kome rembat 2 3 ekor ikan nih

Faaein Talip Roy said...

meh nak teka.. tu yang warna putih tu yg tengah 'mengandung'.. hehehe..

betul tak??

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

Taman Rama-rama di KL ke ? Lamanya tak ke sana....



Tak ke taman dinasour kat situ-situ juga ? Mesti Rizmi seronok main playground kat situ..

iKhRam said...

lalu ker nak makan ikan kap..!!
tp si rizmo tu lg comey dari ikan kap.. hehehe

afzan said...

nurelinda: boleh habis ke makan tu? ajak2la org tepi sikit

afzan said...

nanato: jangan kata kolam, aquarium pun takde. tapi kalau rasa nak sangat, besen boleh aku tadahkan

afzan said...

faaein: dah dekat betul dah tu.

kak reen: bukanla. ni kat taman rerama melaka :)

afzan said...

ikhram: rizmi ngan ikan kap? uhuks!

noorae said...

yg bunting kaler putih belah kanan tu..huhu. mcm besau je perotnye =P

Nurr Kasih said...

gemuk2nya ikan..color cantik..msti rizmi geram je tgk ikan2 ni he

cik hani said...

ikan yg gemuk2 tu mesti yang bunting kn...

betoi x???

hihihi

afzan said...

noorae: peh mata aok memang dapat detect ikan yang bunting2 yek?

afzan said...

nurr: bukan takat geram je. kalau boleh nak berenang sekali ngan ikan-ikan tu :)

afzan said...

cik hani: ada jugak ikan gemuk tak bunting. ikan boroi misalnya. hahaha!

i am S!L4H.. said...

yg buncit2 tu la bunting. heeee