Saturday, March 31, 2012

Repost: Earth Hour 2012

 
Ni tahun lepas punya poster, sebab aku malas aku recycle untuk tahun ni punya :)


Kalau bukan kita nak sayangkan bumi sape lagi ye dak? so sama-samala kita tutup lampu-lampu walau sejam cuma bagi mengurangkan global warming yang sedang melanda bumi. paling tidak dapat juga membantu menyelamatkan duit poket dari membayar lebih bil elektrik :)


*p/s: aku sejak kempen ni diadakan memang tidak pernah miss tutup lampu. malah kadang-kadang sampai 2-3 jam. maklumla pada waktu tu kitorang gi keluar rumah mencari kawasan terang untuk menerangi kegelapan malam. shopping complex misalnya. ceh!


22 comments

hafeez.halim said...

taktik ngelat tu name nyer bro.. tp sye pun apply perkara yg same.. huhu Sbb duk umah gelap2 byk nyamuk plak.. hehe :)

afzan said...

takpe ngelat sikit-sikit. tak banyak mana pun hafeez :)

Anonymous said...

bukan apa.

takut bila buka lampu lepas bergelap tu nanti tiba tiba benjol kena pensel dengn rizmi.

Nurr_Rahmah said...

happy earth hour..adehh gelapnya :D

Najwa.H said...

lps nih kita suggest shopping kompleks pulak tutup lampu, amacam? haha

yangyuyu said...

hihi...kelakar...

iKhRam said...

ceh ! sabar je la.. hahaha
kali ni kene dancing2 la mr afzan..
kene dok umah la.. krang dancing kat luar, segan pulak kan? hahaha

afzan said...

adek dah besar: kalau benjol takpe lagi. dibuatnya luka sedalam 2 inci. tak ke naya namanya

afzan said...

nurr: takpe, kita bergelap for the sake of our earth. tak salah kan? rasa-rasa kalau gelap sangat, keluar rumah dok bawah lampu jalan :)

afzan said...

najwa: erk! takut masa tu shoplifters berleluasa je. bukak2 lampu lepas sejam habis terang barang2 kat shopping complex tu

ummi: kelakar? mentang2 malam ni final RJ5 ye dak?

afzan said...

ikhram: dancing? takde keje nari dalam gelap. dibuatnya terhantuk kat kepala kerrusi tak ke naya jugak namanya tu?

Tuan Cimot said...

hahha..kesian shopping complex mnjdi mangsa..kehkehkeh..

afzan said...

tikaleh: nak join ke sabtu depan? ke kita gi pesta konvo je?

Anonymous said...

owh suke2. dulu pn ade wt gak. cmbest je dok dlm gelap ramai2. mse dok asrama.

tp ni kt rmh sewa, klo dorg x nk join?
T___T

afzan said...

silah: pastikan mereka join. tidak boleh tidak!haha

Anonymous said...

pakse erh? x pon potong kabel depan rumah tu.
amacam??

afzan said...

tu dah kira sangat extreme dah tu :

LadyD said...

kuikui..jusco yok!kat sana kompom terang benderang..

ej said...

hohoho... sejujurnya aku tak penah pon tutup lampu kot. kalo aku tutup lampu pon bill electric aku sama cam tak tutup lampu. lgpon aku pakai satu lampu je.. err... boleh gituw?

afzan said...

LadyD: kalau tak terang esok tgk huru-harala jusco jawabnya

ejai: iot lama tak nampak batang hidung!

ch000tz said...

hahahahah time earth hour.....xdpt dikesan kemana aku tika tu...yealah kan gelap hahahaha

afzan said...

gelap? takdela gelap mana aku rasa. lampu jalan kan ada

© aku, dia & lensa
Maira Gall