Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Bahaya Tsunami

Posted by afzan On Saturday, March 12, 2011 8 comments


Berikutan Jepun digegar gempa bumi yang kuat pada skalar 8.8 Richter petang semalam dan amaran tsunami telah di keluarkan oleh beberapa buah negara. walaupun Malaysia tidak disenaraikan dalam kawasan yang menerima tempiasan tsunami kali ini, tapi langkah berjaga-jaga kena ambil juga. precaution org puteh kabor.



ni baru ombak satu kaki tinggi. cuba bayangkan kalau empat meter tinggi. tak terkucil dibuatnya? dasyat!
harap-harap tsunami kali ni tidakla sedasyat macam 2004 lepas.




dinasihatkan tidak bermain & berada di gigi-gigi pantai pada waktu-waktu begini. takpe, sekejap cuma. bila semuanya dah reda bolehla pergi pantai semula ye dak? tgk gambo ni teringat pula iklan raya petronas: ombak jahat!


*p/s: peh selang sehari aku post entry kali ni. kalau tidak nak hantar seminggu 3 posting pun payah. takpe, special entry la katakan. sesekali nak jugak melibatkan diri dalam khidmat masyarakat, ye dak?


8 comments:

Warna Warni Kehidupan said...

semoga semua terus tabah...harap2 ombak tsunami tak kan membadai di Malaysia

i am S!L4H.. said...

ombak tu cntik. tp kalo yang besa2 tu. oh seram....
pakcik afzan busy keeeeeee.
hee

afzan said...

wwk: begitula hendaknya. sama2 kita berdoa

afzan said...

silah: tetiba nak balik kuatan gi TC ye dak silah?

i am S!L4H.. said...

hakhak. mungkin. errrr
ngee~

N A N a t O said...

doakan yg terbaik untuk mereka dan kita juga..mungkin ia adalah petunujk Allah..renungkan lah dan slmt beramal.

yangyuyu said...

rizmi tu seronok ke takut tu..hihihi...

suka la pic ke 2 tu...

afzan said...

nanato: harap macam itula :)

ummie: rizmi tu sebenarnya tak sabor nak masuk dalam laut. nak mandi. tapi apakan daya, baju spare tak bawak. so kena main kat gigi-gigi air jela