Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sepetang di mersing

Posted by afzan On Thursday, December 09, 2010 22 comments



bot-bot berlabuh selapas beberapa hari meredah lautan bagi menampung keperluan ikan negara. waktu-waktu bergini, mereka (nelayan) akan membaiki pukat-pukat dan segala peralatan sebelum bergerak untuk misi seterusnya




air yang kehijau-hijauan menambahkan lagi keindahan suasana sekitar jeti bot-bot kecil di mersing. suasana seperti ini sukar untuk dikecapi di kawasan bandar. priceless!




bot dah ada, bila pula nak pergi belayar ke lautan biru ni? mencandat sotong misalnya. jangan lupa bawak minyak angin, takut pula mabuk laut nanti. haha..

22 comments:

Q E Q E N said...

saya tahu tempat ini dimane. di hadapan kawasan shopping KINI kankan? aha! memang sangad menenangkan kawasan ini. amat besh! abesh kelas boleh lepak dlu okayy (:

Liz said...

waaaaaa cantik2 la pic nih...

afzan said...

qeqen: tak pasti nama supermarket tu apa. yang penting, yang penting ada jual jambu pak chu 916 kat situ. nyam nyam nyam :)

cacing said...

ouh.... lawanya.... dapat mandi kat sini macam best je.. heheh

yangyuyu said...

tak pernah sampai ke johorr..hihi..cantik

afzan said...

cacing: mandi? erk kena langgar dek bot-bot tu aku tak jamin.. mau cengkelik nanti dibuatnya

*cengkelik = lemas loghat pahang :)

afzan said...

yangyuyu: tak pernah sampai ke sekinchan :P takpe, ada rezeki bolehla datang :)

Q E Q E N said...

betolbetol. adew jambu yang asam die tade tat tmpat laen (: yeah!

Fuziani JSR said...

hijaunya air...

cik lola said...

tendang mata memandang :)

adrenalina said...

gambar yg air hijau..then langit membiru..mmg "capture the eyes!!"

a.z.r.i.n.a.03.07 said...

kekeke...

timaseh-timaseh..


insyaAllah datang hari-hari.

ni dah kat rumah, gerenti boleh !

afzan said...

cik lola: tenang & tendang dua benda berbeza.. haha

afzan said...

fuziani & adrenalina: air yang hijau jangan disangkakan tak ada lumut. haha. kalau pegi masa hujan, mesti keruh je air jadinya

Shatra said...

exposure yg bagus...n saya suka framing sedara..

iKhRam said...

cantik sungguh gambar yg diambil.. rasa cam sebahagian dari manusia2 yang berkaitan di bot sana.. sesejuk mata memandang gambar2 ni..

So Shy Lady said...

damainya! entah bila nk smpai mrsing. sdara-mara kt mrsing dh byk kali mjemput..ms je blum m izinkn

N A N a t O said...

siyes cantik dia punyer air....

afzan said...

ikhram: ya, keluar dari kempompong kota memang satu yang best walau untuk seketika

afzan said...

shy lady: jangan lupa makan keropok lekor kat tepi pantai sambil menjamah jambu pakchu :)

ejai_ej said...

hohohohoh... candat sotong.. i loike!!! tp aku tak pernah ader peluang nak wat mender tu.. candat sotong kat econsave je dah la.. hahhahahah

PhotoGraphic said...

lawa giler bro..semat2..dh lame cari tmpt camni..