Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Kanak-kanak masa kini

Posted by afzan On Tuesday, December 07, 2010 16 comments


Budak-budak zaman sekarang mana-mana pergi mesti kena ada hiburan. dulu masa kita kecik-kecik nak tengok kartun punyala susah, kena tengok kat tv je. itupun kena berebut dulu dengan orang tua. tapi sekarang, mana-mana pun boleh. asalkan ada sebiji laptop dan broadband, nah streaming je. semua jenis kartun pun ada. 

SALAM MAAL HIJRAH 1432H

16 comments:

i am S!L4H.. said...

btol2...
dunie smakin maju...
ehehhh tgok pingu...

N A N a t O said...

rosak dedek...org len nak on9 pun h bila tiba mood dia nak ngk itu pingu..

iKhRam said...

hahaha.. itu citer kanak2 zaman skrg...
dunia semakin berubah... jadi bersedia menghadapi perubahan itu...

sambil fikir, gaknya zaman anak2 saya nnt mcm mana la kan mr afzan..??

Sasa Al-Sharif said...

dunia semakin membimbangkan. hiburan di mana-mana

yangyuyu said...

betul...sebagai preparation, kena bg ilmu agama yg cukup

afzan said...

silah: pingu adalah satu citer katun bisu yang kena tengok. boleh jugak faham bahasa isyarat sikit-sikit

afzan said...

nanato: tula sapela yer yang gatal tangan ajar dia tengok youtube. cis!

afzan said...

ikhram: mungkin masa tu handphone digunakan secara meluas sebagai tv kedua, selepas LED tv. agaknya :)

afzan said...

sasa: spot on mate. kiri kanan hiburan tumbuh bagai cendawan selepas hujan

afzan said...

yangyuyu: itu sudah semestinya. agak gusar memikirkan remaja masa kini yang taksub & mengamalkan cara hidup barat :( harap rizmi bukan salah satu daripadanya. amin!

Lynn Rahman said...

hehe pingu yang xde bahasa tu :)

me3rma said...

zaman serba mewah..kecik2 dah celik it..jgn terlebih celik nanti susah nak control..heeee

afzan said...

lynn: itu yang budak2 suka ikut tu, diorang berbahasa 2x5 dengan pinggu jugak

akmafaizal said...

hehe..anak2 saya blom diterapkan/didedahkan dlm menggunakan it. tecik lai..so baca buku dulu, then barulah nk kenal2 gajet2 nih.boleh gitu? hahaha

padahal takmo berebut ngan anak2. ayah ibu guna it, anak2 tgklah tv...ngeh3 :)

Cik Bulat said...

ehhh.. lama tak tengok pingu.. search ktne ni???

afzan said...

cik bulat: kat youtube je, macam2 ada. kalah astro